OO.o kasutajatoest
OpenOffice.org kasutajatoest
Kust saada abi?
Lisaks võimalusele dokumentatsiooni lugeda võib alati tekkida vajadus küsida üht-teist.Eestikeelseks küsimiseks on siis sellised võimalused:
- OpenOffice.org eesti kasutajate postiloend aadressiga users@et.openoffice.org. Et ise seda tellida, tuleb registreerida ennast OpenOffice.org kasutajaks ja vist ka eestindamise projekti liikmeks. (Eh, ma ei viitsi protseduuri korrata, OO.o saidi dokumentatsioon pole just kiita tasemel). Tegelikult saavad projekti omanikud, sh. mina kasutajaid lisada ilma tseremoonita, seega võib vajadusel mulle vastava soovi esitada.
- Seesama postiloend on peegeldatud uudisteserverisse news.gmane.org, grupi nimi on gmane.comp.openoffice.users.estonian. Gmane-st grupi tellimisel tuleb silmas pidada, et esmakordsel kirjutamisel tuleb kasutada kindlasti töötavat e-posti aadressi, sest Gmane tahab tuvastada, et sa oled ikka päris inimene, mitte spämmirobot. Tähendab, esimese kirja järel saadetakse kinnituse küsimine, millele on vaja reageerida. See on ühekordne tegevus ja edaspidi sind sellega ei tülitata. Võib-olla on mingi intervall, et kui pole väga kaua kirjutanud, siis küsivad uuesti, ei tea.
- IRC kanal Freenode võrgus (irc.freenode.net), kanali nimi on #openoffice.et. Freenode policy'st nii palju, et privaatvestlusse saavad astuda ainult registreeritud hüüdnimega kodanikud. Võib-olla on kasulik teada.
- Üldine vaba tarkvara foorum aadressil http://foorum.offline.ee. See on püsinud püsti juba tükk aega ja oma elujõudu tõestanud. Seal on kenasti olemas OpenOffice.org sektsioon.
- OpenOffice.org üldine kasutajate postiloend aadressiga users@openoffice.org. Et ise seda tellida, tuleb registreerida ennast OpenOffice.org kasutajaks.
- Seesama postiloend on peegeldatud uudisteserverisse news.gmane.org, grupi nimi on gmane.comp.openoffice.questions. Muud juhised on samad, nagu eesti grupi tellimisel.
- IRC kanal Freenode võrgus (irc.freenode.net), kanali nimi on #users.openoffice.org.
Kust abi mitte küsida?
Abi küsimisel mõelge ka vastajatele. Vastajateks on tavaliselt suhteliselt normaalsed 30...40 aastased valged heteromehed. Järelikult pole mõtet abi küsida Delfi-st, hinnavaatluse foorumitest, rate.ee-st, foorumitest, mille ainuke ja viimane postitus on 3 aastat vana, jne. Nendes kohtades lähevad teie küsimused ja vastused neile kaotsi, seega lagastate te lihtsalt niigi vähest inimressurssi. Ehkki vaba tarkvara on tasuta, olete seda kasutama asudes muutunud kogukonna liikmeks, soovite seda või mitte ja viisakas oleks kingitud hobuse eest ka midagi vastu anda. See, kui te küsite nõu õigest kohast, ongi teie panus. Tehke seda, teilt ei nõuta võimatut.
Kuidas küsida?
Küsimine nõuab ka teatud vilumust. Mõned nõuanded.
- Ärge esitage ennast alandliku palujana. Maaslamajat küll ei lööda, aga mõni võib kogemata peale astuda. Olge neutraalne ja tasakaalukas.
- Küsige otse. Jumala eest, ärge alustage vestlust sõnadega: "Kas keegi saab mind aidata?". Kolm minutit vaikust. Uuesti: "Kas keegi saab mind aidata?". Keegi ei julge ju lubada, et saab, äkki te tahate midagi, mida me ei oska. Äkki te tahate raha laenata ja meil pole.
- Rääkige ainult probleemist. Pole vaja pugeda, et oi kui hea see OO.o on ja kui paha on MS Office. Minus tekitab selline asi tugeva iivelduse koos peavaluga. Probleemi lühike kirjeldus koos infoga kasutatava süsteemi kohta, sellest piisab. Kui asi annab lootust, siis kas vastatakse või küsitakse suunavaid küsimusi.
- Hoiduge jutu sees hinnangutest ja järeldustest teemadel, milles te kodus pole. Kui seltskonnas on üle 4-5 inimese, naerdakse teid alatult välja. Teised tahavad ka, et nende tarkus välja paistaks ja pole vaja neile nii kergesti sõrme ulatada. See on inimlik.
- Öelge kindlasti, kuidas läks, kas nõuandest oli abi. See on kõige tähtsam, kolm eelnevat punkti võib tegemata jätta, aga seda mitte. Ärge näidake üles nõretavat tänulikkust, ühesõnalisest piisab ("aitäh", "tänan" või midagi sellist koduses murrakus). Seda asja nimetatakse koostööks, mitte andmiseks-võtmiseks.
0 Comments:
Postita kommentaar
<< Home